175 tüketici Danışma Hattı hangi sorunları çözmeye yardımcı olur?
➤ Tüketicilerimiz 175 nolu tüketici danışma hattımız aracılığıyla bizlere ulaşabilir; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunların yanı sıra sağlık, can veya mal güvenliği açısından risk oluşturan ürünlerle ilgili de bilgi alabilir, yaşadıkları sorunları iletebilirler.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Tüketici hakları hangi konularla ilgilenir?
Temel ve evrensel tüketici hakları; temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, sağlık ve güvenliğin korunması, ekonomik çıkarların korunması, bilgi, tazminat ve temsil hakkı, sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı gibi maddeleri içerir.
Alo 175 hangi saatlerde çalışıyor?
Ayrıca 24 saat hizmet veriyorlar.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Tüketici Danışma Hattı 175 ile tüketicilerimiz; insan sağlığı, can veya mal güvenliği açısından risk oluşturan ürünler hakkında bilgi alabilirler.
175 neden aranır?
Bakanlığımızda kurulan ALO 175 TÜKETİCİ DANIŞMA İLETİŞİM HATTI şu anda tüketicilerimize açıktır. Tüketicilerimiz, Alo 175 tüketici danışma hattı aracılığıyla insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk oluşturan ürün ve şirketleri bildirebilir ve sorunları hakkında bilgi alabilirler.
CİMER hangi şikayetlere bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü olarak kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi talepleri başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her türlü konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
184 şikâyet edince ne olur?
Raporu alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek raporu yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
Şikâyet ettikten sonra ne olur?
Cumhuriyet savcılığı, ihbar veya şikâyetçinin beyanına dayanarak, suçlamanın bir suç olduğu sonucuna varırsa, derhal bir soruşturma başlatır. Soruşturma sırasında deliller toplanır. Tanıklar sorgulanır, deliller elde edilir veya bilirkişi raporları düzenlenir ve ilgili makamlara tutuklama emri çıkarılarak iddianın doğruluğu kontrol edilir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçim özgürlüğü hakkı, duyulma (temsil edilme) hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri 104’tür.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
175 numara kime ait?
Acil numaralar ACİL NUMARALAR Acil servis (ambulans) 112 Polis 153 Tüketici yardım hattı 175 Orman yangını 177 18 diğer numaralar
Para iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?
Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
173 neyin numarası?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Gürültü alarmıMerhaba Scout Blood Bilgi Merkezi.
Tüketici hakları şikayeti nasıl yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Dolayısıyla tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Alo 173 nerenin numarası?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Gürültü alarmıMerhaba Scout Blood Bilgi Merkezi.
Tüketici hakları ne işe yarar?
Tüketicinin satın aldığı mal veya hizmet dolayısıyla uğradığı zararın giderilmesini ve bu mal veya hizmetin tekrar tüketiciye teslim edilmesini isteme hakkıdır.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.